Zakres świadczonych usług odnoszący się do nieruchomości mieszkalnych, w których istnieje zarząd właścicielski
Obsługa administracyjna:
- przechowywanie i archiwizowanie dokumentacji,
- prowadzenie wykazu lokali oraz ich Właścicieli,
- zapewnienie dla nieruchomości wspólnej dostaw energii elektrycznej, cieplnej, wody i gazu, odprowadzania ścieków i wywozu nieczystości stałych,
- reprezentacja ogółu Właścicieli lokali przed organami, urzędami, instytucjami i innymi podmiotami w zakresie niezbędnym do właściwego wykonywania umowy,
- zawieranie umów o dostawy, roboty i usługi związanych z realizacją zadań przekraczających zakres obowiązków Spółki; kontrola prawidłowości wykonywania tych umów oraz ich rozwiązywanie w przypadkach gospodarczo uzasadnionych,
- zapewnienie ubezpieczenia nieruchomości wspólnej od ognia i innych zdarzeń losowych oraz od odpowiedzialności cywilnej,
- odczytywanie stanów liczników wody,
- przygotowywanie i obsługa zebrań,
- obsługa korespondencji.
Obsługa księgowa:
- przygotowywanie projektów planu gospodarczego (w formie planu rzeczowo-finansowego) i korekt tego planu – w tym przychodów i wydatków wyodrębnionych funduszy,
- przygotowywanie rozliczeń planu gospodarczego – w tym rozliczeń wyodrębnionych funduszy,
- dokonywanie płatności poprzez rachunek bankowy,
- prowadzenie księgowości w zakresie określonym uchwałą Właścicieli lokali,
- sporządzanie rocznego sprawozdania finansowego najpóźniej na 14 dnia przed terminem zebrania sprawozdawczego,
- pobieranie i windykacja należności z tytułu pożytków i innych przychodów z nieruchomości,
- rozliczanie Właścicieli lokali z opłat z tytułu kosztów zarządu nieruchomością wspólną oraz opłat z tytułu świadczeń na rzecz poszczególnych lokali,
- rozliczanie wpłat Właścicieli lokali na wyodrębnione fundusze,
- prowadzenie odrębnej ewidencji księgowej dla każdego lokalu,
Obsługa techniczna:
- przejęcie techniczne budynku wraz z dokumentacją,
- prowadzenie książki obiektu budowlanego oraz dokumentacji technicznej nieruchomości wspólnej wymaganej przez przepisy prawa budowlanego,
- organizowanie i nadzór nad usuwaniem awarii i ich skutków na nieruchomości wspólnej,
- organizowanie i nadzór nad pracami remontowymi i modernizacyjnymi na nieruchomości wspólnej,
- organizowanie i nadzór nad bieżącą konserwacją oraz utrzymaniem w należytym stanie porządku i czystości pomieszczeń oraz urządzeń w części budynku służącej do wspólnego użytku mieszkańców,
- wykonywanie obowiązków nałożonych przez prawo budowlane w celu zapewnienia odpowiedniego stanu technicznego nieruchomości.
Obsługa prawna:
- tworzenie i opiniowanie uchwał, regulaminów, statutów i umów, których stroną jest kontrahent,
- windykacja należności,
- inne.