Administrowanie

Zakres świadczonych usług odnoszący się do nieruchomości mieszkalnych, w których istnieje zarząd właścicielski

Obsługa administracyjna:

  1. przechowywanie i archiwizowanie dokumentacji,
  2. prowadzenie wykazu lokali oraz ich Właścicieli,
  3. zapewnienie dla nieruchomości wspólnej dostaw energii elektrycznej, cieplnej, wody i gazu, odprowadzania ścieków i wywozu nieczystości stałych,
  4. reprezentacja ogółu Właścicieli lokali przed organami, urzędami, instytucjami i innymi podmiotami w zakresie niezbędnym do właściwego wykonywania umowy,
  5. zawieranie umów o dostawy, roboty i usługi związanych z realizacją zadań przekraczających zakres obowiązków Spółki; kontrola prawidłowości wykonywania tych umów oraz ich rozwiązywanie w przypadkach gospodarczo uzasadnionych,
  6. zapewnienie ubezpieczenia nieruchomości wspólnej od ognia i innych zdarzeń losowych oraz od odpowiedzialności cywilnej,
  7. odczytywanie stanów liczników wody,
  8. przygotowywanie i obsługa zebrań,
  9. obsługa korespondencji.

Obsługa księgowa:

  1. przygotowywanie projektów planu gospodarczego (w formie planu rzeczowo-finansowego) i korekt tego planu  – w tym przychodów i wydatków wyodrębnionych funduszy,
  2. przygotowywanie rozliczeń planu gospodarczego – w tym rozliczeń wyodrębnionych funduszy,
  3. dokonywanie płatności poprzez rachunek bankowy,
  4. prowadzenie księgowości w zakresie określonym uchwałą Właścicieli lokali,
  5. sporządzanie rocznego sprawozdania finansowego najpóźniej na 14 dnia przed terminem zebrania sprawozdawczego,
  6. pobieranie i windykacja należności z tytułu pożytków i innych przychodów z nieruchomości,
  7. rozliczanie Właścicieli lokali z opłat z tytułu kosztów zarządu nieruchomością wspólną oraz opłat z tytułu świadczeń na rzecz poszczególnych lokali,
  8. rozliczanie wpłat Właścicieli lokali na wyodrębnione fundusze,
  9. prowadzenie odrębnej ewidencji księgowej dla każdego lokalu,

Obsługa techniczna:

  1. przejęcie techniczne budynku wraz z dokumentacją,
  2. prowadzenie książki obiektu budowlanego oraz dokumentacji technicznej nieruchomości wspólnej wymaganej przez przepisy prawa budowlanego,
  3. organizowanie i nadzór nad usuwaniem awarii i ich skutków na nieruchomości wspólnej,
  4. organizowanie i nadzór nad pracami remontowymi i modernizacyjnymi na nieruchomości wspólnej,
  5. organizowanie i nadzór nad bieżącą konserwacją oraz utrzymaniem w należytym stanie porządku i czystości pomieszczeń oraz urządzeń w części budynku służącej do wspólnego użytku mieszkańców,
  6. wykonywanie obowiązków nałożonych przez prawo budowlane w celu zapewnienia odpowiedniego stanu technicznego nieruchomości.

Obsługa prawna:

  1. tworzenie i opiniowanie uchwał, regulaminów, statutów i umów, których stroną jest kontrahent,
  2. windykacja należności,
  3. inne.